Zakon o pravu na pristup informacijama ("Narodne novine", broj 25/13, 85/15 i 69/22) omogućuje i osigurava ostvarivanje Ustavom Republike Hrvatske zajamčenog prava na pristup informacijama, kao i na ponovnu uporabu informacija fizičkim i pravnim osobama putem otvorenosti i javnosti djelovanja tijela javne vlasti.
Pravo na pristup informacijama temelji se na načelima javnosti i slobodnog pristupa, pravodobnosti, potpunosti i točnosti informacija, načelu jednakosti, načelu raspolaganja informacijom te, sukladno članku 5. stavku 1. točki 5. Zakona "obuhvaća pravo korisnika na traženje i dobivanje informacije, kao i obvezu tijela javne vlasti da omogući pristup zatraženoj informaciji, odnosno da objavljuje informacije neovisno o postavljenom zahtjevu kada takvo objavljivanje proizlazi iz obveze određene zakonom ili drugim propisom".
Informacija u smislu navedenog Zakona, članak 5. stavak. 1. točka 3., predstavlja svaki podatak koji posjeduje tijelo javne vlasti u obliku dokumenta, zapisa, dosjea, registra, neovisno o načinu na koji je prikazan (napisani, nacrtani, tiskani, snimljeni, magnetni, optički, elektronički ili neki drugi zapis), koji je tijelo izradilo samo ili u suradnji s drugim tijelima ili dobilo od druge osobe, a nastao je u okviru djelokruga ili u vezi s organizacijom i radom tijela javne vlasti.
Službenik za informiranje u Agenciji, osoba zadužena za zaprimanje i rješavanje ostvarivanja prava na pristup informacijama jest Dijana Ikanović mag. iur., zamjenica Službenika za informiranje.
Pravo na informacije ostvaruje se podnošenjem zahtjeva Agenciji za osiguranje radničkih tražbina (u daljnjem tekstu: Agencija). Podnositelj zahtjeva nije obavezan navesti razloge zbog kojih traži pristup informaciji, a u zahtjevu može predložiti i način na koji će tijelo javne vlasti učiniti informaciju dostupnom.
Zahtjev za ostvarivanje prava na pristup informaciji može se podnijeti:
- pisanim putem na adresu: Agencija za osiguranje radničkih tražbina, Frankopanska 11, 10000 Zagreb,
- elektroničkom poštom na adresu: aort@aort.hr ili pisarnica@aort.hr,
- donijeti osobno u pisarnicu Agencije radnim danom od 8:00 do 12:00 sati.
Obrasci
Zahtjev za pristup informacijama
Zahtjev za ponovnu uporabu informacija
Zahtjev za dopunu ili ispravak informacije
Prilikom podnošenja zahtjeva nije potrebno platiti dodatnu naknadu uz obrazac.
Sukladno načelu međusobnog poštivanja i suradnje propisanog člankom 9. a Zakona utvrđeno je da se odnosi tijela javne vlasti i korisnika temelje na suradnji i pružanju pomoći te međusobnom uvažavanju i poštivanju dostojanstva ljudske osobe.
Agencija ima pravo na naknadu stvarnih materijalnih troškova od podnositelja zahtjeva u svezi s pružanjem i dostavom tražene informacije.
Visina naknade za pristup informacijama i ponovnu uporabu informacija, određena je sukladno:
Kriterijima za određivanje visine naknade stvarnih materijalnih troškova i troškova dostave informacije ("Narodne novine", broj 12/14, 15/14 i 141/22)
Asset lista Agencije za osiguranje radničkih tražbina - csv
Izvješće o provedbi Zakona o pravu na pristup informacijama za 2024. godinu
Izvješće o provedbi Zakona o pravu na pristup informacijama za 2023. godinu - csv